Построяване на кормилачка

70% of 100%

Първоначално кормилачки са изработвани от сандъци за съхраняване на сапун. В по-стари времена децата просто са прикрепвали сандък за сапун върху комплекта колела от стара детска количка и добре са се забавлявали. Но в наши дни това понятие означава самоделна количка с ниско шаси. Тя няма двигател, нито друг източник на тяга.

Кормилачките обикновено се тласкат отзад, но можете с тях да се спускате по наклони. Можете да откриете много организирани състезания с кормилачки. Има различни начини за управление на кормилачката – с помощта на въжета, с крака, с ръчки или с предна кормилна вилица и ръкохватки от стар велосипед. Простата кормилачка е подходяща само за ниски скорости, но е добра идея да я оборудвате със спирачки.

Необходими материали

- Дъска от около 50 x 225 мм x 120–150 см дължина
- 2 дъски от 45 x 120 мм x 540 см дължина
- 11 дъски от 10 x 150 мм x 50 см дължина
- Допълнително трупче за опора на седалката  
- 2 кръгли стоманени пръта с размер според диаметъра на оста
- 4 колела
- Винтове
- Стоманени шайби
- Гайки и болтове
- Шплинтове
- Въже за кормилното управление
 

  1. Размери на кормилачката

    Размерите на кормилачката са около 1,2 до 1,5 метра по дължина и около 75 см по ширина. Височината се определя от диаметъра на колелата. Колкото са по-големи колелата, толкова по-високо ще седите над земята. Размерите зависят и от човека, който ще управлява кормилачката. Можете да изберете размерите според собствените си предпочитания. Същото се отнася за избора на материали за рамата, колелата, кормилната система, спирачките и седалката.

  2. Колела на кормилачката

    За кормилачката ще ви трябват четири колела с един и същ диаметър. В магазините за домашния майстор се предлагат различни видове колела, например за строителни ръчни колички. Можете също да използвате колелата от стара детска количка или от детско колело. Понякога може да се окаже трудно да намерите метални оси с нужния размер за диаметъра на колелата. Можете да използвате стари перила или оградни стълбове или пък да намерите метални пръти от магазин "направи сам". Използваме колела от строителна ръчна количка с диаметър 360 мм и с диаметър 20 мм. Колелата на кормилачката се прикрепват с шайби и шплинтове.

  3. Стоманени оси

    Пробийте осем 5 мм отвора в стоманените оси с диаметър 20 мм (с дължина 750 мм). Като започнете от средата, пробийте по два отвора в лявата и дясната страна, с интервали от 100 мм между тях. Те ще ви позволят да завинтите здраво оста на мястото ѝ към предната и задната напречна греда на кормилачката. Пробийте два отвора в краищата на оста за шплинтовете, държащи колелата. Това разстояние зависи от ширината на главините на колелата + задържащите шайби + хлабина.

    Избраните от нас колела от строителна ръчна количка са с диаметър 360 мм, ширина на гумата 85 мм, отвор за оста 20 мм и ширина на главината 75 мм. Така двата отвора за шплинтовете трябва да се намират на: 75 мм + 2x дебелината на шайбата от 3 мм = 6 мм + 2x хлабина от 2 мм от всяка от страните = 4 мм, или общо 85 мм. Междината между вътрешния шплинт и задната напречна греда е 10 мм от всяка страна.

  4. Задна напречна греда на кормилачката

    Предната (кормилна) и задната напречни греди се изработват от дървени греди с размери 45 x 120 мм и дължина 540 мм. И двете греди имат улей в средата, който да обхваща металната ос. Този улей е широк 20 мм и дълбок 15 мм, като се издълбава по цялата дължина на гредата. Използвайте циркуляр, настроен на дълбочина от 15 мм, за да направите два успоредни среза в гредата. Те очертават страните на улея. След това изрежете с длето останалата част на улея между двата контурни среза. Изрязването на улея ще е още по-лесно, ако имате оберфреза. След това завинтете здраво задната ос на мястото ѝ в средата на задната напречна греда.

  5. Предна (кормилна) напречна греда на кормилачката

    След това сглобете предния мост на кормилачката по същия начин като задната напречна греда, но преди това трябва първо да монтирате болта M12 с дължина 12 или 16 см. Пробийте 12 мм отвор в предната (кормилна) напречна греда. След това използвайте свредло 20 мм, за да оформите гнездо с дълбочина от около 30 мм за главата на болта M12.

    1. Набийте докрай главата на болта M12 в дълбокото 30 мм гнездо, за да не се завърти болтът по време на сглобяването.
    2. След това поставете металната ос в средата на предната (кормилна) напречна греда.
    3. Накрая завинтете здраво цялата сглобка на моста.
  6. Рамата на кормилачката

    Разстоянието между предния и задния мост не е строго фиксирано, но трябва да има достатъчно място за безпрепятствено завъртане на предната (кормилна) напречна греда. След това ще използваме широка дъска с ширина 220 мм, за да направим рама с дължина 150 см. Няма да използваме композитен материал, защото дървените плоскости са по-устойчиви на капризите на времето. С помощта на 12 мм свредло направете отвор на разстояние 18 см от предната част, в който ще вкарате болта на предната (кормилна) напречна греда. След това прикрепете задната напречна греда под задната част на кормилачката.

  7. Монтиране на предната (кормилна) напречна греда

    Предната (кормилна) напречна греда се закрепва шарнирно към рамата на кормилачката с 12 мм болт, споменат по-рано. Този болт е с нерезбована част отгоре. Разбира се, ще трябва да има известна хлабина, за да може да се завърта свободно предната (кормилна) напречна греда. Поставете две големи стоманени шайби на болта M12 и намажете с малко грес между шайбите и болта. Вкарайте издължения край на болта M12 в отвора на рамата, поставете стоманена шайба на резбования край на болта и завийте двете шестостенни гайки M12. Можете да използвате също самозаконтрящи пластмасови гайки, за да не се разхлабят от вибрациите. Затегнете гайките в противоположни посоки с два гаечни ключа с нужния размер или с раздвижен гаечен ключ.

  8. Монтиране на колелата

    Двата отвора в краищата на стоманената ос ви дават възможност да поставите шплинтове, за да прикрепите колелата на местата им заедно с двете шайби. Колелата трябва да могат да се въртят свободно, затова смажете с малко грес двата края на оста, за да не се износват. Добра идея е след няколко седмици да намажете с още малко грес. Ако използвате пневматични гуми, най-добре е да монтирате колелата така, че вентилите да са отвътре.

  9. СЪВЕТ

    Aко монтирате кука за теглене отпред на кормилачката, ще ви е лесно да я дърпате.
  10. Седалката

    Струва си да сложите добра седалка на кормилачката, а такава е лесно да изработите. Трябват ви пет дъски с дължина от 50 см за самата седалка и още четири със същата дължина за облегалката. Завинтете още две дъски със същата ширина и дебелина и с дължина около 45 см от двете страни под седалката. Те ще ви позволят да завинтите здраво седалката на място към рамата. Облегалката с четирите дъски се монтира под ъгъл към задната дъска на седалката. След това ще направим две триъгълни парчета с ъгъл около 60° и ще ги завинтим на местата им към дъските на облегалката и към задната част на рамата. За да стане по-удобна седалката, можете да я тапицирате!

  11. Краен ограничител на предната (кормилна) напречна греда

    Крайният ограничител на предната (кормилна) напречна греда се монтира под рамата. Този краен ограничител играе ролята на предпазен ограничител и предпазва от прекомерно завъртане на предния мост към рамата, при каквото кормилачката може да се преобърне или да ви нарани крака.

  12. Спирачката

    Ще направим спирачката от подвижна греда, в която ще изрежем улеи, или ще закрепим към нея парче автомобилна гума, за да не се износва бързо.

    Завинтете спирачката здраво към рамата. Можете да направите това или от лявата, или от дясната страна. Когато дръпнете спирачната греда назад, тя ще се притиска към земята и ще забавя кормилачката. Добра идея е да прикрепите подсилващ блок към рамата, който да издържа на спирачното усилие.

  13. Кормилна система

    За да направим най-простата кормилна система, ще пробием два хоризонтални отвора за кормилното въже в самите краища отляво и отдясно на предната (кормилна) напречна греда. Пробийте тези отвори под ъгъл, така че да излизат отгоре на моста и по средата му. Разбира се, можете да закрепите кормилното въже и с два болта с халка. Осигурете възлите в краищата на въжето да са достатъчно големи, за да не се изниже то през отворите. Монтирайте къса дървена дъска към горната част на въжето, за да не се впива в ръцете на водача.

Rating

Дайте оценка на тази инструкция 'стъпка по стъпка'.

Построяване на кормилачка

3.5
3.5 of 5

647 общо

  • 5
    282
  • 4
    107
  • 3
    56
  • 2
    42
  • 1
    160